VM - 2008

Förlust mot Kanada, förlust mot Finland gav Tre Kronor en fjärde plats i årets VM - tunering.

Till mitt stora missöde missade jag både semi - och bronsmatchen av diverse anledningar. Att få höra i efterhand att Sverige - Kanada matchen var bland de bästa matcherna på länge, smärtarde verkligen att höra. Men samtidigt spred sig en stolthet att våra elitseriespelare kan stå upp och ge NHL - spelarna en kamp, värmer trots förlust.
Matchen slutade 5-4 till Kanada efter fulltid, sifforna talar tydligen rätt mycket för sig.

Jag fick som jag ville, hellre förlust bara vi får möta Finland. Fast det var meningen att vi skulle vinna den matchen och inte åka på 4-0 förlust... men men, vad ska man göra?

I övrigt tycker jag att Sverige har gjort en bra tunering, bättre än förväntat, vi kom fyra och de räcker mer än väl till nästa år.

Om några timmar (19.00 svensk tid) drabbas Kanada - Ryssland samman i kampen om guldet, mitt tip till att Kanada vinner detta i år, eller vad säger ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0